20090817

03.02

10 sene evvel sabah 9 -10 arası uyanıp televizyonu açtığımda Türkiye'de deprem yazılarını çok da önemsememiştim. sürekli tecrübe ettiğimiz küçük çaplı depremlerden biriydi en fazla gözümde.sonra akşama kadar televizyon başından kalkamadığımı hayretler içinde ekrana baktığımı hatırlıyorum. bir de küçümsemekle ne türden bir salaklık yaptığımı hatırlayıp kendimi kızdığımı.
çok zaman geçti o arada aklımıza prefabrik, enkaz,akut,deprem bölgesini ziyaret eden clinton, onun burnunu sıkan bebek,cesetler ve salgın hastalık ihtimalleri, denizin el koyduğu kıyı şeridi başlığı altında bir sürü veri yerleşti.sonrasına bakıyoruz her şey aynı, bizim yıkılanı üstünkörü yapma,idare etme gibi bir mantığımız var ,ülkemiz de böyle yönetiliyor ve en kötüsü biz buna alışıyoruz.depremden ya da sevdiklerini kaybetmekten daha yorucu olan bir şey de bunlara maruz kalan insanların yaşam standartlarını manevi kısmını bıraktım madden toparlayamamış olmalarıdır. depremin günahkarlıkları yüzünden tecrübe edildiğini iddia eden br insan bile vardı yani düşünün.
10 sene sonra ben 0 zamandan bu zamana mevcut yaşam standartımda travmatik bir değişiklik yaşamamış olarak empati yapmaya çabalarken o insanlara olumlu bir şeyler söylemek nasıl da komik ve eğreti duruyor bunu farkediyorum.
zaman makinası icad etmeye gerek yok tam da nasıl bir hissiyattı diye düşünmek isteyen benim yaptığım gibi buz pistine dizilmiş battaniyelere sarılı cesetleri düşünerek o zamanlara ışınlanabilir.
ha bir de ceset torbası tartışmaları vardı değil mi:)ne insanlarız ama.
bugün böyle.

2 yorum:

Jack dedi ki...

ekran karşısına mıhlandığım anlardan biri de 9/11 saldırılarının olduğu zamandı. evin içinde oturamıyordum resmen, woow, vay anasını, helal be! diye ayakta izliyordum, sesim de gitmişti zaten.

pudra dedi ki...

arkadaşım trcellin nbc bilmem ne haber servisine abone olmuştu ve aboneliğinin başından beri felaket haberleri geliyordu.11 eylül de bunlardan biriydi ve bizim ilk tepkimiz ahahaha bence sen aboneliğini iptal et şu olanlara bak ahahaha ohahaha olmuştu.sonra benzer bir pişmanlık hakim olmuştu bünyeye